Respawn’un Star Wars Jedi Serisi Son Buluyor

Dünya çapında tanınan, video oyunları geliştiren ve yayınlayan Amerikan firması Electronic Arts (EA), Respawn Entertainment tarafından geliştirilen ve Star Wars evreninde geçen popüler aksiyon macera serisinin üçüncü oyununun geliştirilmekte olduğunu bir kez daha onayladı. 2019’da yayınlanan Jedi Fallen Order ve 2023’te piyasaya sürülen Jedi Survivor oyunlarının ardından gelen bu yeni oyun, serinin “son bölümü” olacak.

Bu bilginin ilk duyurusu, Jedi Fallen Order ve Jedi Survivor oyunlarında Cal Kestis karakterini canlandıran Cameron Monaghan tarafından, Ocala Comic Con panelinde yapılmıştı. Monaghan, “Üçüncü oyun üzerinde çalışıyoruz ve şu anda bunu yapma sürecindeyiz” diyerek, serinin devam edeceğini kesin bir dille ifade etmişti. Bu açıklama, geçtiğimiz Şubat ayında EA’de yaşanan işten çıkarmalar sonrasında Eurogamer tarafından da doğrulanmıştı. Dün ise EA’in eğlence ve teknoloji başkanı Laura Miele, şirketin yatırımcı gününde yaptığı sunumda, “40 milyondan fazla Star Wars hayranı, Cal Kestis’in güçlü bir Jedi olma yolculuğuyla bağlantı kurdu. Respawn, bu heyecan verici hikayenin son bölümünü oyunculara sunmak için sıkı çalışıyor” ifadelerini kullandı.

Aynı sunumda, EA CEO’su Andrew Wilson, üretken yapay zekanın şirketin iş modelinin “tam merkezinde” olduğunu belirtti. Ayrıca, EA’nin bu teknolojiyi nasıl kullandığına dair bir gösterim de yapıldı.

Andrew Wilson

Respawn’ın önceki iki Star Wars oyunu genel olarak olumlu eleştiriler almış olsa da, Jedi Survivor özellikle PC platformunda yaşanan performans sorunları nedeniyle eleştirilerin odağı olmuştu. Ancak yakın zamanda yayınlanan bir güncelleme, bu sorunların bir kısmını düzeltmiş gibi görünüyor.

Geçtiğimiz Eylül ayında, serinin yönetmeni Stig Asmussen, Respawn’da geçirdiği on yılın ardından EA’den ayrılmıştı. Bu, yılın başlarında IGN’e verdiği röportajda, Jedi oyunlarını her zaman bir üçleme olarak gördüğünü belirten açıklamalarına rağmen gerçekleşti.

Jedi Survivor hakkında yapılan eleştiriler, oyunun epik bir hikaye ve akıllıca tasarlanmış savaş mekanikleri sunduğunu, ancak aynı zamanda oyuncuları çok sayıda gereksiz yan görevle meşgul ettiğini belirtiyor.

Oyun eleştirmeni Alice Bell’in yorumuna göre, bu Star Wars devam oyunu, her ne kadar eğlenceli olsa da, fazla uğraştırıcı yan aktivitelerle dolu. Kendi deneyimine dayanarak, oyunun baş karakterine olan ilgisizliği nedeniyle İngilizce seslendirmeyi değiştirdiğini belirten bir başka eleştirmen ise bir saat sonra oyunu tamamen bırakma kararı aldığını ifade ediyor. Ancak bu eleştirmen de ışın kılıcı dövüşlerinin oldukça başarılı olduğunu kabul ediyor.

Kaynak: www.rockpapershotgun.com

Star Wars Felsefesi ” hakkındaki yazımıza da buradan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

yorumlar

Hakkında Kayıhan Badalıoğlu

1973 yılında Ankara'da doğdum. TED Ankara Koleji'nden sonra Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü'nden mezun oldum. 1998 yılında "Management Trainee" olarak başladığım bankacılık kariyerime 2000-2003 yılları arasındaki özel sektör, yerel yönetimlerde finans ve dış ticaret görevlerinden sonra aralıksız olarak 2013 yılına kadar sürdürdüm. Profesyonel kariyerinin 12 yılını kapsayan bankacılık döneminde sektörde faaliyet gösteren çeşitli bankaların genel müdürlük, bireysel bankacılık, teftiş kurulu, iç kontrol başkanlığı ve farklı şubelerde ticari ve KOBi portföy yönetimi görevlerinde bulundum. 2014 yılı itibariyle orta ve küçük işletmelere finans, satış, pazarlama, iş geliştirme alanlarında danışmanlık hizmeti vermeye başladım. 2015 yılında Bilgi Üniversitesi Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programını tamamladım. Çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmaların sosyal medya hesaplarının yönetimi, içerik geliştirilmesi, stratejik planlaması, hizmet ve markanın sosyal medyada gelişimine yönelik çalışmalar yapıyorum ve işletmelerin web sitelerinin yönetimi konusunda hizmet veriyorum. Lise yıllarında başlayan müzik faaliyetlerime amatör olarak devam ederken hobi olarak blog yazıları yazmak ve fotoğraf çekmek hayatıma mutluluk katıyor.

İlginizi Çekebilir

Bankalar Üretken Yapay Zekayı Nasıl Kullanabilir?

Günümüz piyasaları, ekonomik krizler ve artan düzenleme gereksinimleriyle karakterize edilirken, bankacılık sektörü üretken yapay zekayı …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir